lördag 30 maj 2009

Mörkret som aldrig infinner sig...

Varje kväll när jag går hem från show så slås jag av hur ljust det är. Det är som att klockan skulle vara 7 på kvällen, men i själva verket så är den närmare 23. Här i norrland, Piteå, så blir det verkligen inte mörkt på natten. Nog för att jag hört talas om midnattssolen och att det ska vara något alldeles speciellt, men jag kunde verkligen inte föreställa mig att det skulle vara såhär.

Det kanske inte ser så ljust ut på denna bild, men då ska tilläggas att den tagits efter midnatt....

Jag har till och med varit tvungen att hänga upp ett tjockt täcke i fönstret för att det ska bli någorlunda mörkt i mitt sovrum när jag ska sova. Det är helt galet att det är så här hela somrarna, men jag tror faktiskt att jag skulle kunna leva med det. Hellre en sommar med midnattssol än en vinter med mörker och massa snö.
Jag kanske ska bli en halvårs-norrlänning i framtiden. Bo i norrland på sommaren och söderut, eller till och med utlandet på vintrarna....

Tål att funderas på!

2 kommentarer:

tjilla sa...

Precis som jag då! Vill oxå bo uppåt till sommaren och Götet på vintern. Blir svårt med jobb bara.

Har du skaffat kamera?

Mycket fin bild i alla fall.

Kram

David sa...

Ja! Sommarhalvåret norr över, och vintern i söder. Tjoho! Det slår vi ett slag för :)