fredag 8 maj 2009

Cirkus, Wham och swing...

Idag har det varit en lite speciell arbetsdag här uppe i Piteå. Jag har nämligen tillsammans med mina kollegor varit fotomodeller.. och inte vilka modeller som helst utan verkligen karaktärsmodeller...

Jag har fått med inspiration av Wham, Miami Vice och Flacon Crest fått fotas i värsta 80-utstyrseln och de schyssta solbrillorna var såklart på plats.

Sedan var det dags för lite svingbilder... som en liten kvartett fotades vi i glad 20-tals anda och fick till ett riktigt härligt sväng hoppas vi.

Men mitt konstigaste uppdrag för dagen var när jag skulle fotas i vit frack, med en gosedjurskanin i handen och en galen professors frisyr. Till råga på allt så spårade herr Dröses tankar iväg som vanligt och jag satt helt plötsligt på golvet med kaninens öron i munnen och ströp den sakta men säkert.... Detta är vad man kan kalla en galen Cirkus Show.
Nu undrar ni säkert vad det är för jobb som jag har och det gör ärligt talat jag oxå ibland, men vi hade i alla fall en härligt rolig dag som avslutades med en hejdundrandes rockshow på kvällen. Det var en liten men naggande god publik och det var hur kul som helst att stå på scenen trots att det är 12 timmars dagar på schemat just nu.

Livet är härligt och här i Piteå har snön och isen äntligen släppt på allvar nu! Våren är här!!!!

1 kommentar:

tjilla sa...

Ahhh...vill se bilderna! :o)

Hoppas allt är super! Låter som om du har det rätt trevligt i alla fall.

Kram