lördag 9 maj 2009

Ännu en galen dag till ända...

Idag har det återigen repats och allt det som känts som ett stort kaos de senaste dagarna skulle idag gås igenom. Till min stora förvåning kom jag ihåg mycket mer än vad jag vågat hoppas på. När vi vid ett tog lunch var det strax dags för att hoppa i den nytvättade Nimby-dräkten, vilken såklart inte hade torkat än, så jag fick snällt klämma mig ner i dräkten som var helt plaskblöt på vissa ställen. Mycket svett, lite dans och några kramar från barnen senare, var det bara att bege sig till badhuset för att göra Plaskivalen.

Dagen rullade på och ikväll var det som det sig bör dags för att klämma ur sig sina sista krafter i en musikalshow och det blev ett fett ställ. Det var ett gäng på 80 samiska ungdomar som var och kollade och de var en helt fantastisk publik. Dessutom var några av dem klädda i sina högtidsdräkter och de är ju vansinnigt vackra.

Kvällen avslutades helt galet med att jag satt och åt tacobuffé med Martin Björk, Figge Norling, Johannes Brost och konstigast av allt... "Teliapappan"!!


Ännu en galen dag i Piteå alltså till ända och imorgon är det bara att dyka på det igen!!

2 kommentarer:

anniesauditorium.blogg.se sa...

HAHAHA!! Teliapappan!! Bara måste ju fråga hur han verkar vara privat? Ligger det bittra för honom? Puss

Morgan sa...

Om det gör... Roland var en trevlig man men han är verkligen sig själv i reklamen och på scenen och.... ja ni fattar... inte den muntraste personen direkt!! Men ändå trevlig!!