söndag 30 augusti 2009

Jobbet i full gång!

Nu visar jag återigen min lilla nuna här på bloggen.

Det har varit och är fortfarande väldigt intensiva och utmattande dagar. Jag hoppas och tror att jag kommer att kunna vänja mig vid livet på båten, men just nu så blir jag mest trött av att vara ombord. Vi har ju fortfarande en del att gå igenom, men vi repar inte så intensivt längre. Däremot så tar det mycket energi att orka leva utan sysselsättning på båten. Det finns verkligen inte mycket att göra när man är ombord.

Dessutom så vaknar jag varje dag och tror att jag är förkyld eller har tappat rösten för det är så dålig luft... Luftkonditioneringen gör ju inte det hela bättre...
Jag har dock hört detta innan jag började och var därför införstådd med detta faktum.

Idag ska jag ha en dag helt för mig själv och bara ta det lugnt. Sitter nu på Café Brasco och bara softar och bloggar lite...

Trots trötthet och längtan efter hemmets lugna vrå så har jag det gott och är övertygad om att det kommer att bli ett bra sätt att jobba när man kommer in i det hela. Ledigheten hägrar.....!

2 kommentarer:

David sa...

Hej min prins! Hoppas du hittar på något bra att göra med din lediga tid. Snart ses vi, nedräkningen har börjat! Puss!

Morgan sa...

Japp snart ses vi. Det ska bli såååå skönt att komma hem lite!!!!