torsdag 25 juni 2009

God natt från Nybyn...

Ligger nu i Ellenstugan i Nybyn utanför Piteå, hos mina svarföräldar och ska precis krypa till kojs. På väggen vid sidan av sängen här i stugan sitter denna underbara tavla....
med texten "Jesus rider på en åsna in i staden Jerusalem. Mickett folk brede sin kläder på vägen. De andre skåro qvistar af trän och strödde på vägen." Underbar bild att sova under... Nu syns förvisso inte Jesus själv på mitt kort av tavlan, men jag tror ändå att ni kan känna känslan den förmedlar.

För fönstret har jag hängt världens finaste påslakan...
Vissa hundar, såsom denna, sover medan andra glatt bär omkring på sitt ben eller bara troget sitter och vaktar sitt kära ben och viftar på öronen...

Dessutom har jag denna "kvarglömda" nallebjörn som sällskap i stugan. Tänk att någon av Söderbergs-barnen har lämnat kvar sin kära nalle här i stugan, bara för att jag X antal år senare ska kunna sova tryggt!

Ja, gissa om jag kommer att sova gott inatt!!

Inga kommentarer: