måndag 25 maj 2009

Kick-off och flytt!

I söndags bar det iväg från Pite Havsbad för en kick-off. Allihop packade in sig och sin packning i Vivaron och Erik manövrerade den mot ett för oss okänt mål. Jag hade mina föraningar och mina förhoppningar, men när det är en hemlig destination så kan man ju aldrig så noga veta.

Efter några mil insåg jag att jag hade gissat rätt och när jag såg anläggningen och naturens skönhet blev jag oerhört lugn och kände mig nästan genast utvilad. Vi checkade in på hotellet och gick sedan iväg på en liten picknicks-promenad. Forsen brusade och normalt skulle ett sådant högt "oväsen" vara störande, men när man promenerar och ser allt i Storforsens omgivningar så kan man inte annat än att lugnas och bli helt fridfull av hela upplevelsen.



På kvällen åt vi en härlig två-rätters middag och badade ångbastu och utomhus-jacuzzi i flera, flera timmar. Vi hade en härlig kväll och fick spendera lite tid med varandra utanför jobbet vilket kan vara nyttigt och trevligt ibland.


Hotell Storforsen och dess omgivningar är verkligen helt underbara. Väl värt ett besök! Om inte annat nästa sommar...


Idag har jag hjälpt mina kära svärföräldrar med flytten och de är nu officiellt Pite-bor. Det gick ganska smärtfritt och var härligt att vara ute i Nybyn, det är så fridfullt och härlig. Ser verkligen fram emot att bygga vårt (mitt och Davids) loft på ladugården så man har ett eget kryp-in när man är där och hälsar på.

Nu är våren här på riktigt och den har tagit med sig sommaren på en gång.

Inga kommentarer: