söndag 17 maj 2009

Äntligen söndag!

De flesta tycker nog att söndagen är en helt ok dag, men det finns ändå en liten underton av lätt ångest över att det snart är måndag. För mig är söndagen den mest efterlängtade dagen på hela veckan, man kan säga att det är min lördag... alltså min första lediga dag efter en arbetsvecka.
Denna vecka var söndagen, alltså idag, mer efterlängtad än vanligt. Det har varit väldigt tuffa dagar och det känns i kroppen att man är helt slutkörd. Men så kom den ändå tillslut, söndagen och "helgen", tillfället att vila upp sig och skaffa nya krafter!

Alldeles strax blir jag hämtad av svärfar Assar och vi ska åka till Nybyn (hem till dem) och käka lunch, som svärmor Karin lagat. Sen kanske det blir lite arbete, men mest av allt så ska jag försöka att njuta av den underbara solen som bara väller ner över oss här uppe idag.

Jag vet inte om ni har tänkt på detta, men ni kan ju alltid planera in en semester i Norrland i sommar. Då lovar jag att ni ska få mycket sol, glädje och bäst av allt, hänger ni här i Piteå så får ni ju träffa mig oxå!!

Inga kommentarer: