fredag 20 februari 2009

Förvirringarnas dagar...

Här uppe är det väldigt förvirrat just nu. Det har kommit information om sommaren och jag måste medge att det innehöll en hel del överraskningar och tyvärr inte av de gladare slaget. Det kommer att vara väldigt mycket dagaktiviteter här uppe i sommar och i gengäld bara show 4 kvällar i veckan. Detta var inte vad jag fått information om när jag tackade ja, men det kommer säkert bli en kanonsommar ändå, bara inte så som man tänkt sig.

Är väl i och för sig inte jätteförvånad över att det var annorlunda än den info man fått muntligt av herr Dröse, då han alltid är väldigt rörig när han förklarar saker och ting. Sen verkar det även ha tillkommit en del arbetsuppgifter och blivit ändringar i driften sedan jag i december fick information om hur arbetet ser ut här på sommaren.

Jag tror och hoppas dock att när väl sommargänget för Piteå har kommit över informationschocken och det lagt sig lite så kommer det nog att bli bra. Det är trevliga människor och konstigt nog, så trivs jag ju som sagt väldigt bra här uppe i norr. Och detta trots att det är massa snö nu och man känner sig lite isolerad.

På tisdag ska jag hämta upp min finaste David på busstationen i Piteå och sen kommer han att vara här uppe ända till lördag förmiddag. Ska bli väldigt underbart då vi inte setts sedan 2 januari.

Saknar er allihop bara så ni vet det!!!

4 kommentarer:

tjilla sa...

Låter som en mer harmonisk Morgan.

Hmm....om jag inte ville ha dig här skulle jag nog rekommendera att du och David flyttar upp. :o)

Men det är kanske bara i skrivet ord det låter lugnt och sansat? ;o)

Matilda sa...

glöm inte att fastan börjar nu :) ha ha ha...
kram kram kram /M.

Anonym sa...

Så nu är det stor risk att man förlorar dig till norrland då alltså?! =/ Ha fantastiska dagar nu och rå om varann allt vad ni orkar!! =) Puss och kram från den dräktiga/Annie

Anonym sa...

Hej min finaste prins! Det har varit helt underbart att få vara här och träffa dig och dina härliga arbetskamrater i showteamet. Hoppas att du ska få det lite lugnare nu efter sportlovet, så att ni får chans att vila upp er. Och se till att komma ut i vårsolen och gå på skoterspåren längs stranden, det är mkt härligt. Stora pussar!