torsdag 5 november 2009

London!

I söndags satte jag och David oss på ett RyanAir-plan till Stansted, London för att ha en liten minisemester tillsammans.

Vi kom fram till Picadilly Backpackers, stället där vi bodde, vid 15-tiden lokal tid. Gjorde oss så hemmastadda som man kan i ett sånt rum och sedan gav vi oss ut på lunchjakt. Vi hittade MrWu's kinesiska buffé vilket kanske inte var det mest glamorösa och välsmakande stället, men vi fick i oss mat och således oxå energi för eftermiddagens och kvällens strosande.

Våra fötter fick under London-dagarna göra skäl för sig och vi promenerade runt stora delar av centrala stan. Men det vi gjorde mest av allt var att titta på musikaler..

På måndagskvällen såg vi på Wicked, vilken var galet bra. Ensemblen var så grym att jag bara satt och njöt. Det var dessutom två inhoppare som gjorde två av de stora rollerna och det märkte man knappt av.

På tisdagen såg vi The Phantom of The Opera som matiné och det var en häftig upplevelse att få höra den underbara (och bitvis konstiga) musiken live. En musikal som hör till allmänbildningen att se, men kanske inte nödvändigtvis den bästa.

På tisdagskvällen såg vi på Blood Brothers och detta var den starkaste upplevelsen under vistelsen i London. Detta trots att det var Melanie C (Spice Girls) som tagit över rollen som Mrs Johnston. Hon gjorde ett mycket bättre jobb än vad jag väntat mig. Hon hade trots allt bara spelat rollen i en vecka. Inte den starkaste skådespelerskan, men jag tror mycket väl att hon med några veckor i ryggen kommer att göra en bra rolltolkning.
För övrigt så var stora delar av den lilla ensemblen väldigt väldigt duktiga. Speciellt tjejen som spelade Linda, barndomskompisen, hon gjorde ett så starkt intryck rakt igenom hela pjäsen... Och sen storyn, man kan inte annat än att bli tagen av den.


En underbar resa med massa härliga intryck och kvalitetstid med min älskade fästman!
Tack David!

Inga kommentarer: