söndag 6 september 2009

Hemma vart....

...ligger det nånstans...

Snart börjar jag nog undra vart hemma är, men jag är påväg HEM till Göteborg nu. Till Kortedala, närmare bestämt Tideräkningsgatan.

Jag sitter på SJ's X2000-tåg påväg från Stockholm och som vanligt så har det varit krångel med trafiksignaler och dörrar så vi är ca 30min sena, men vad gör det när man närmar sig hemmets lugna vrå.

Efter att denna dag ha åkt båt (jobbet), taxi (till flygplatsen), flyg (från Helsingfors till Sthlm) Arlanda Express-tåg, X2000 (vilket jag som sagt för närvarande sitter på) och sedan även spårvagn hemma i Göteborg så kommer jag efter många timmar på resande fot vara hemma i lägenheten. Härligt!!

Nu ska jag vara hemma och rå om mig själv i 14dagar innan jag far iväg och jobbar igen. Jag ska även försöka att spendera lite tid med min kära fästman, lite vänner och familj, men allt detta ska bara gå i vilans och återhämtningens tecken!!

Inga kommentarer: