torsdag 11 juni 2009

Valet är gjort....

Nu är det helt klart och jag måste säga att det var ett ganska spännande val trots att jag inte var insatt från början. Lite skrämmande kanske att Piratpartiet fick så många röster, men jag är oerhört tacksam över att det inte var Sverigedemokraterna som fick detta enorma stöd. Nog för att det är illa nog att SD faktiskt slutade på 3,27%, men det är skönt att de inte fick några mandat. DENNA GÅNG, ska nog tilläggas. De kommer att fortsätta att växa om man inte ser till vilken politik de egentligen för.



De lovar guld och gröna skogar i äldrevård och sjukvård och det klart att vi i Sverige behöver se över vårt tänkande i dessa frågor. Frågan är ju dock bara vad som döljer sig bakom alla dessa fasadfrågor....


Hade jag haft mitt brev från Sverigedemokraterna här och nu hade jag gjort så här...


Nästa år är det val till Sveriges riksdag och det valet brukar ju gemene man tycka är mer angeläget att rösta i än det val till Europaparlamentet som vi i helgen hade. Men är det verkligen så idag? Vill man ha Sverigedemokrater och Piratpartister sittandes i parlamentet och föra Sveriges talan, VÅR talan? Vill man ha dem i riksdagen?

Inte jag iaf, och jag hoppas att ni som läser detta inte heller sympatiserar med dessa partier. Det finns andra partier som oxå värnar om integritetsfrågor och äldreomsorg och sjukvård....

Inga kommentarer: